فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلم استرچ نوعی پلاستیک مخصوص بسته بندی است که با مواد پلیمری تولید شده و برای بسته بندی محصولات در صنایع مختلف کوچک و بزرگ کاربرد دارد و با نام های مختلفی نظیر فیلم استرچ بسته بندی پالت، استرچ صنعتی، سلفون مبلی، نایلون استرچ، نایلون بسته بندی غذا و …. در بازار شناخته می شود.

آیا تا به حال به سلفون های روی بسته های غذا یا میوه ها در پذیرایی مجالس دقت کرده اید؟ به این سلفون ها اصطلاحا نایلون استرچ گفته می شود. در این مقاله به بررسی فیلم استرچ و کاربرد های آن می پردازیم که بعنوان پرمصرف ترین محصول در بسته بندی صنایع مختلف شناخته می شود.

 

آشنایی با انواع فیلم استرچ

استرچ فیلم ها با توجه به ویژگی ها و کاربردی که در مصارف مختلف دارند، در دو مدل دستی و ماشینی تولید شده و قابل استفاده هستند.

فیلم استرچ دستی

با توجه به ویژگی که این نایلون ها دارند، به راحتی دور محصول مورد نظر پیچیده می شوند و به صورت رول دستی ارائه می شوند. استفاده از این مدل نایلون ها به صورت دستی بوده و سرعت انجام کار پایین است.

از استرچ فیلم های دستی برای مصارف شیرینی پزی، بسته بندی مواد غذایی، آشپزخانه ها و کیترینگ ها استفاده می شود. از جمله مزیت های این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. محافظت بالا هنگام استفاده از آن
  2. در مدل های مختلفی تولید می شوند.
  3. عرض و ضخامت های متفاوتی دارند.

فیلم استرچ ماشینی

یکی دیگر از روش های استفاده از استرچ ها، روش اتوماتیک است که با کمک دستگاه هایی مثل دستگاه استرچ پالت انجام می شود که شامل استرچ پالت فرودگاهی، شیرینگ پالت، استرچ پالت صفحه گردان و… می باشد که هر کدام ویژگی ها و کاربرد های مخصوص خودشان را دارند.

استفاده از فیلم استرچ های ماشینی مزیت هایی دارد که از جمله مهم ترین مزیت های این روش، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. از این مدل محصولات برای بسته بندی بطری های آب معدنی، پرس های نوشابه و انواع پروفیل و لوله ها استفاده می شود که در برابر آسیب دیدگی مقاومت بالاتری دارند.
  2. نسبت به مدل های دستی، ضخامت متفاوتی دارند.
  3. سرعت بالا در بسته بندی
  4. خاصیت کشسانی بالاتر نسبت به استرچ های دستی

کاربرد فیلم استرچ در صنایع مختلف

فیلم استرچ یکی از پرمصرف ترین محصولات نایلونی موجود در بازار است که برای بسته بندی محصولات در صنایع مختلف مانند محصولات صنتعی، کشاورزی و یا مواد غذایی کاربرد داشته و مقرون به صرفه تر از سایر روش های بسته بندی می باشد.

از انواع فیلم استرچ برای بسته بندی در صنایع زیر استفاده می شود:

  1. استرچ غذایی: استرچ برای بسته بندی و سلفون روی مواد غذایی (مرغ، گوشت و ماهی، سبزیجات و میوه ها) استفاده می شود.
  2. فیلم استرچ های خانگی که برای اسباب کشی و بسته بندی مبلمان و میز چوبی کاربرد فراونی دارند.
  3. استرچ صنعتی که معمولا برای بسته بندی پالت ها استفاده می شود.
  4. استرچ سیلاژ یا علوفه که در صنعت کشاورزی کاربرد داشته و برای بسته بندی علوفه استفاده می شود.

مزایای استفاده از فیلم استرچ

در واقع فیلم استرچ، بهترین و ارزان‌ترین روش برای بسته بندی محصولات و اجسام کوچک و بزرگ هنگام جابجایی است. با توجه به ماهیت و ویژگی های نایلون، از آن برای محافظت از محصولات مختلف هنگام جابجایی استفاده می شود. در کنار این ویژگی مهم، فیلم استرچ ها مزیت های دیگری دارند که نظر خریدار محصولات را به محصول جلب کنند. با توجه به اینکه فیلم استرچ ها از خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV، باعث می شود تا محصول بسته بندی شده ای که زیر نور مستقیم آفتاب قرار دارد، دچار آسیب نشده و یا مواد غذایی فاسد نشوند: این ویژگی مهم و بسیار کاربردی است که محصول شما را باارزش تر جلوه خواهد داد.

برای خریداران بسیار مهم است که محصول، شرایطی را داشته باشد که رطوبت به آن نفوذ پیدا نکند، چرا که جذب رطوبت باعث از بین رفتن بعضی محصولات مانند محصولات کشاورزی، محصولات غذایی و صنعتی مانند پالت های چوب و mdf می شود که این نقطه ضعف محصول محسوب می شود. استفاده از فیلم استرچ برای بسته بندی، مانع از جذب رطوبت می شود.

دیگر مزیت نایلون های استرچ، چسبندگی آن ها است که در هر حالتی کشسانی خود را حفظ کرده و هنگام جابجایی ظروف شکستنی، مانع از بهم خوردن بسته بندی و شسکتگی ظروف چینی و شیشه ای می شود. دیگر فاکتور مهم این نایلون، قیمت مناسب آن می باشد که مقرون به صرفه تر از سایر روش های بسته بندی است.

نکات مهم هنگام خرید فیلم استرچ

با مطالعه این مقاله متوجه شدید که فیلم استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟ حالا چند نکته مهم به شما می گوییم که هنگام خرید استرچ فیلم باید در نظر داشته باشید. نکاتی که در مورد خصوصیات و کاربرد های این نایلون گفته ایم به شما کمک می کند تا بهترین نایلون را با توجه به نیازتان خریداری کنید. با توجه به اینکه سالم نگه داشتن برخی محصولات برای ما خیلی مهم است، باید جنس نایلون به نحوی باشد که در هنگام جابجایی و در برابر انواع فشارها مقاومت بالایی داشته باشد.

فیلم استرچ با روش های بهداشتی و طبق استاندارد های جهانی در کارخانجات تولید می شود که باید شفاف و ضد بخار باشد. همچنین میزان کشسانی و چسبندگی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است که برای بسته بندی ظروف شکستنی برای اسباب کشی بسیار مهم است. اگر محصول خود را از مکان های معتبری خریداری کنید، خیالتان از بابت جنس و کیفیت نایلون آسوده می شود. شرکت وطن گسترده ایرانیان با بیش از 20 سال تجربه، از بزرگترین تولیدکنندگان فیلم استرچ در کشور است. شما عزیزان می توانید با کارشناسان فروش مجموعه تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره، سفارشات خود را ثبت کنید.

یک پاسخ بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.